مقدمه
در این فصل کلیاتی از موضوع پژوهش شامل بیان مسئله پژوهشی ، اهداف و ضروریات انجام آن و نیز فرضیهها و تعاریف پایه به همراه کاربردهای نتایج پژوهش بیان شده است . شالوده فرضیههای این پژوهش مبتنی بر تاثیر مثبت عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند محصولات نرمافزاری میباشد. هدف از پژوهش یافتن تاثیر احتمالی عناصر آمیخته بازاریابی ( متغیرهای مستقل ) بر ارزش ویژه برند (متغیر وابسته ) ، از طریق تاثیر بر ابعاد ارزش ویژه برند ( متغیرهای وابسته / مستقل ) میباشد .
1-2- شرح و بیان مساله پژوهش
اقتصاد امروز عصر جدیدی را تجربه میکند ،رقابت گسترده ، تغییرات و تحولات شتابان و جریان وسیع اطلاعات در دسترس از مشخصههای اصلی این عصر جدید میباشد . در این عصر جدید بنگاههای اقتصادی از قواعد قبلی جهت بدست آوردن فرصتهای کارآفرینی و خلق ثروت نمیتوانند استفاده کنند. شاید مهمترین تغییر در عصر جدید اقتصاد که در گفتمان بازاریابی فلسفه بازاریابی خوانده میشود پایان سلطه ماشین و کارخانهها و قدرت گرفتن انسان و مصرفکنندگان میباشد. شاید به همین خاطر است که برخی این دوران را عصر اقتصاد عاطفی مینامند . در عصر جدید مصرفکننده محور و کانون فعالیتهای بازاریابی است و اوست که تعیین میکند چه چیزی تولید شود ،چه قابلیتهای داشته باشد و چگونه در دسترس وی قرار گیرند . در این عصر صنعت ایجاد کننده رضایت مشتری است و تولید کالا . بدین ترتیب هنگامی یک سازمان میتواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواستههای مشتریان را با درک بهتر و صحیحتری نسبت به رقبایش برآورده کند. (اردستانی،1386)از طرف دیگر گسترش فنآوری اطلاعات و ارتباطات حجم گستردهای از اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار داده است . مصرف کننده امروز میتواند در کمترین زمان ممکن حجم عظیمی از اطلاعات از محصولات تولید شده را فارغ از محدودیتهای جغرافیای جمعآوری کند و حتی خود نیز در فرآیند طراحی و تولید محصول نقش آفرینی نماید. آنچه در این کارزار رقابتی مورد توجه و تاکید بزرگان اقتصاد عصر جدید قرار گرفته برندسازی است. تولیدکنندگان سعی میکنند با توسل به برندهای قدرتمند و باارزش خود که با اتخاذ روشهای اصولی و علمی جایگاه مناسب در ذهن و قلب مشتریان خود بدست آورند وبا اتکا بر این جایگاه وفاداری مشتریان و به تبع آن سهم بیشتری از بازارهای هدف خود بدست آورند.
اهداف پژوهش
مهمترین هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکتهای تولید کننده نرمافزار میباشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به شرح زیر تقسیمبندی شدهاند .
1-5-1- اهداف اصلی
تعیین میزان تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرمافزار (نرمافزارهای مالی، اداری ).
1-5-2- اهداف فرعی
اهداف فرعی پژوهش نیز به صورت زیر مجموعه اهداف اصلی و بر مبنای ارتباط بین اجزاء آمیختهبازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) است . این اهداف در شش گروه دستهبندی شدهاند که تمامی آنها در مورد برند شرکتهای تولید کننده نرمافزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت :
گروه الف :
گروه ب :
گروه ج :
گروه د :
گروه ه :
وجود نرم افزارهای مناسب بر استقرار سیستم حسابداری منابع انسانی-دانلود پایان نامه
عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار-دانلود پایان نامه ارشد
برند ,تاثیر ,تعیین ,میزان , ,بازاریابی ,میزان تاثیر ,تعیین میزان ,ارزش ویژه ,برند تعیین ,از برند ,تعیین میزان تاثیر ,برند تعیین میزان ,عناصر متفاوت آمیخته ,میزان تاثیر محصول
درباره این سایت